Levering og forsendelse - FAQ
Hvis der er noget, som står vores hjerter nært i Watery, så er det hurtig og sikker levering.
I 99,3% af tilfældene sker det med levering dagen efter, når man bestiller inden vores daglige afhentnings-deadlines. Det er vi ret stolte over (ja, vi mener selv vi er næsten lige så hurtige til at svømme din pakke hen til dig, som Michael Phelps gennemfører en 200 m butterfly)
Inden du bestiller, så kan du altid nemt finde den forventede leveringsdag på produktsiden, i kurven eller ved betaling. Den dag vi forventer der overholder vi faktisk i 98,2% af vores ordre.
Afhængig af hvornår du bestiller på dagen, om det er hverdag eller weekend og hvilken transportør du vælger, så vil det være forskelligt om der går 1 eller 2 dage for leveringen. Men vi kan garantere dig for at vi har mandskab på arbejde alle ugens 7 dage fra 08-22, så de sidste pakker kan blive afhentet kl. 22:00 - også i weekenden.
For at du kan få overblikket kan du følge disse udgangspunkter, hvor vi får afhentet pakker
Levering med DAO (tager kun mindre pakker, så måske kan du ikke vælge denne)
- Hjemmelevering til døren: Bestil inden kl. 17:00 alle ugens dage = Forventet levering dagen efter
- Pakkeshop levering: Bestil inden kl. 22:00 alle ugens dage = Forventet levering dagen efter
Levering med Instabox
- Hjemmelevering til døren: Bestil inden kl. 19:00 i hverdagene = Forventet levering dagen efter
- Pakkeshop levering: Bestil inden kl. 19:00 i hverdagene = Forventet levering dagen efter
Levering med GLS
- Hjemmelevering til døren: Bestil inden kl. 15:00 i hverdagene = Forventet levering dagen efter
- Erhverslevering: Bestil inden kl. 15:00 i hverdagene = Forventet levering dagen efter
Levering med Bring:
- Pakkeshop levering: Bestil inden kl. 19:00 alle ugens dage = Forventet levering dagen efter
Du kan altid bruge det tilsendte trackingnummer til at spore pakken med - det modtager du på mail umiddelbart efter vi har pakket din ordre færdig. Se spørgsmålet “Kan jeg spore min pakke?” for at finde ud hvor din pakke befinder sig.
Men menneskelige fejl sker desværre også - både fra vores side og hos vores valgte transportører. Det er lige ærgerligt hver gang, men er svære at undgå 100%. Hos os kan det være, fordi vi har lavet en lagerfejl og derfor ikke har varen på lager alligevel, mens det hos vores transportører kan skyldes at de har ekstra travlt eller har smidt pakken væk. Se spørgsmålet “I har endnu ikke sendt min pakke”, hvis du ikke har modtaget en forsendelses mail fra os endnu og se spørgsmålet “Min pakke har ikke flyttet sig i flere dage på tracking linket”, hvis du har modtaget tracking linket, men der ikke er sket noget på det endnu.
Hvis du har modtaget forsendelses mailen med besked om at din ordre er pakket samt indeholdende tracking linket, så er din pakke i de fleste tilfælde overleveret til transportøren samme dag. Se “Hvornår bliver min pakke leveret” for at se afhentningstider for de forskellige transportører.
Men nogle gange må vi bare konstatere at de ikke er lige så hurtige som os til at få din pakke videre helt ud til dig og dermed opstår forsinkelser - eller, sagt som det er i få tilfælde , har smidt din pakke væk.
Følg nedenstående fremgangsmåde, hvis dit tracking link viser at det er flere hverdage siden at din pakke har flyttet sig
1. Sporingen på linket vises først, når pakken lander på deres terminal. Altså ikke, når de afhenter pakken hos os.
2. Har transportørerne tilmed ekstra travlt, så kan der i enkelte tilfælde gå op til 2 hverdage før tracking linket viser den første opdatering. Dette er vi desværre ikke herre over, men følger løbende op med at de overholder vores kvalitets-aftaler.
3. Tjek dernæst din ordrebekræftelse, som du har fået på mail umiddelbart efter bestilling, og se om det er den rigtige adresse, der er angivet for ordren. Er adressen 100% korrekt?
4. Hvis det ser ud som om, din pakke sidder fast og har gjort det gennem mere end 2 hverdage, så kontakt os og skriv, hvis der var nogen fejl med din adresse eller alt ser ud som det skal. Herefter vil vores fantastiske supportafdeling hjælpe dig indenfor få timer, allersenest 24 timer. Hvis pakken er gået tabt, så sender vi dig en ny pakke med det samme.
5. Herefter vil vi i samarbejde med transportøren sætte en undersøgelse i gang for at finde den manglende pakke. Den bliver typisk fundet på et depot, også sendt tilbage til os - men der har du jo allerede modtaget din nye pakke for længst ;)
Tusind tak for din tålmodighed
Har du lagt en ordre, men endnu ikke modtaget en forsendelses mail med besked om at din ordre er pakket indeholdende et tracking link, så kan en af disse to ting være baggrunden:
1. Vi er endnu ikke nået til pakningen af din pakke - Under 24 timer fra bestilling
Vi pakker alle vores ordrer hver dag uanset transportør - alle årets dage. Så har du bestilt din ordre indenfor de seneste 24 timer, så kan det blot være fordi vi ikke er nået til din bestilling i bunken endnu. Men bare rolig: Det skal vi nok nå og der er forventeligt ingen problemer, så blot afvent.
2. Vi har lavet en lagerfejl - Over 24 timer fra bestilling
Er der gået mere end 24 timer fra din bestilling og du endnu ikke har fået besked om at den er sendt, så kan det desværre skyldes en lagerfejl på én eller flere af dine bestilte produkter. Det beklager vi dybt og undskylder for, men når det er mennesker som du og jeg, der varemodtager, tæller op og pakker ordrer, så kan det ikke undgås at der sker fejl i et fåtal af gangene. Det håber vi du har forståelse for, selvom det kun sker i 0,3% af vores ordrer.
Men er det tilfældet for din ordre, så vil vores lager allerede dagen efter din bestilling prøve at kontakte dig på telefon eller mail for at finde ud af en løsning sammen med dig med enten et andet produkt eller vi blot skal sende det vi har. Får vi ikke kontakt til dig, så prøver vi igen dagen efter. Kan vi ikke komme i kontakt med dig her heller, så sender vi det, som vi har på lager og sletter det manglende fra ordren, så du stadig får din pakke så hurtigt som muligt. Dermed vil ingen af vores ordre ligge mere end 48 timer uafsluttet.
Er du selv opmærksom på det, så er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice for hurtigere afklaring.
Vi beklager igen meget fejlen!
Du har modtaget dit trackingnummer for din ordre i "Din-pakke-er-blevet-afsendt" mailen.
Den ser sådan her ud:
Vær venligst opmærksom på, at det afhængigt at din valgte leveringsmetode kan tage op til 48 timer, før din pakke er registreret hos distributøren, så du kan derfor ikke altid tracke den lige med det samme.
Trackinglinket viser nemlig først noget, når den er scannet på fragtleverandørens terminal og altså ikke når den afhentes hos os.
Har du dit tracking nummer, så kan du nemt og hurtigt spore din pakke hos din valgte transportør
Hastighed og leveringssikkerhed er afgørende for os i Watery og vores kunder (alle hader at mangle badeskoene i kufferten på vej sydpå, fordi pakken blev væk…. jeps, vi har også selv prøvet det).
Men med så mange glade kunder, så kan vi desværre ikke køre ud med bestillingerne helt personligt selvom vi gerne ville, så derfor er vi afhængige af de velkendte post- og distributør services.
Og som den næstbedste mulighed (udover os selv), så kan du hos Watery selv vælge om du vil få din pakke leveret med
1. DAO - Hjemmelevering og pakkeshop
2. Instabox - Hjemmelevering og pakkeshop
3. GLS - Hjemmelevering og erhvervslevering.
4. Bring - Pakkeshop
Disse fem har været langvarige samarbejdspartnere for Watery og sikrer alle en hurtig og sikker levering i langt de fleste tilfælde.
Du vælger selv hvilken du vil have til at levere din pakke ved betaling.
Alt afhængig af hvor meget, du køber for og hvor meget det fylder, vil der være én af dem med gratis levering. Når du går til kassen kan du se den endelige fragtpris for din ordre.
Du kan læse mere om hver leveringsmetode, leveringspriser samt afhentnings- og leveringstider her.
OBS: Alle leveringstider er estimater / forventet og der kan ske hos distributøren eller postservicen.
Hvis du har spørgsmål om, hvordan du kan tracke din ordre, beder vi dig læse “Hvordan kan jeg spore/tracke min pakke”.
På Watery.dk har vi mange forskellige transportmuligheder. Dermed kan du frit vælge den, som du føler dig tryggest ved / er nemmest for dig.
Dog kan vi garantere dig, at du får
1. Gratis levering på minimum én leveringsmetode ved køb over 599 kr.
2. Billig fragt til 34 kr. på minimum én leveringsmetode ved køb under 599 kr.
3. Vi pakker alle bestillinger indtil 22:00 hver dag, også i weekenden, så du er garenteret en hurtig levering.
Du kan få det fulde overblik over leveringspriser og muligheder her.
Det er vi meget kede af. Som Michael Phelps svar på en en vandsport-shop, så er det beklageligvis nok gået lidt for stærkt. Men med mennesker (og ikke robotter) på lageret, så kan vi desværre ikke se os 100% fri for fejl, selvom det sker meget sjældent.
Men hey! Lad os løse det lynhurtigt uden omkostninger for dig og gøre skaden god igen inden for en dag eller to.
Det kræver blot 3 step for dig (og du behøver slet ikke kontakte os)
1. Det første du skal gøre er at være helt sikker på at du har modtaget en anden vare end du har bestilt.
- Er størrelsen på produktet blot angivet anderledes end den er på hjemmesiden?
- Står der det samme navn på produktet som du har bestilt, men viser vores hjemmeside et andet billede end det du ser?
2. Er det den forkerte vare du har modtaget, så skal du blot udfylde vores online returformular her med markering i feltet “Forkert vare leveret”, skrive den 9-cifrede DAO kode, som du får i returformularen, uden på din pakke med det forkerte produkt i og indlevere i din nærmeste DAO-pakkeshop.
3. Så modtager vi det forkerte produkt indenfor 1-3 dage og samme dag sender vi dig det rigtige produkt, så du kan have det inden for et par dage samlet set. Forkerte varer har vores højeste prioritet i vores retur modtagelse.
Og ja, vi skal desværre have det forkerte produkt tilbage først, da vi desværre har oplevet et stigende antal kunder, som tidligere har fået tilsendt det rigtige produkt, men derefter ikke får sendt det forkerte produkt tilbage til os. Vi er lige så ærgerlige som dig over at det skal gå ud over alle.
Dog kan vi tilbyde, hvis det haster ekstra meget at du får det rigtige produkt, at du sender et link til din returpakke, når den blot er indleveret, til os på vores mail, og så kan vi sende dig det rigtige produkt derefter uden at skulle vente på at pakken komme tilbage til os. Pakken skal dog stadig være indleveret i pakkeshoppen og kunne ses på tracking linket.
Alle fragtomkostninger er selvfølgelig på vores regning.
Hvis du kunne se os lige nu, så ville vi bunke hovedet ned i bordet.
For det er sku aldrig en god oplevelse for dig som kunde. Og specielt ærgerligt, når vi ellers tjekker kvaliteten på de varer, som vi sender ud af lageret - hver og en.
(heldigvis sker det i meget få tilfælde, så du behøver ikke være urolig for vores hoveder)
Men igen, lad os løse det i en fart - hurtigt og nemt for dig (og selvfølgelig uden omkostninger for dig).
Det kræver blot 1 step for dig (og resten klarer vi)
1. Send venligst en mail til os på support@watery.dk, hvor du opfylder hvad der er ødelagt / defekt / smadret samt et billede af produktet og emballagen.
2. Denne mail vil vi svare indenfor 2 timer i vores åbningstider med besked om at vi sender de berørte produkter på ny såfremt det godkendes samt om vi ønsker at du sender de berørte produkter tilbage til os (vil være tilfældet med produkter med en salgspris over 200 kr.)
Så kan du have de(t) nye (og forhåbentligt 100% intakte produkt(er)) indenfor én eller to dage. Det er vores måde at sige undskyld på i en hulens fart.
Hvis vi ønsker at du returnere de(n) ødelagte/defekte varer, så skal det gøres på følgende måde:
1. Hent din gratis returkode/returlabel her og gør pakken klar til forsendelse ved at skrive den 9-cifrede DAO retur-kode uden på pakken.
2. Indlevere pakken i din nærmeste DAO-pakkeshop (se de nærmeste her)
Det værste der kan ske, når man lige havde glædet sig. Vi er forbandet ærgelige over det. Men ja, selvom vi har et stort lager med hurtigsvømmende lagerfolk, så sker der fejl i et fåtal af gangene. Det håber vi på din forståelse af.
Men det skal vi selvfølgelig have løst i en fart - det er vi nemlig kendt for.
Blot send en mail til os eller ring os op med oplysning om dit ordrenummer, navnet på produktet, der mangler - samt hvis du er ekstra hjælpsom og vil gøre processen lynhurtig også et billede af leveringen (så vi kan se om det er distributørens omgang med pakkerne, der har åbnet den og ladet produktet falde ud).
Så vil vi uden yderligere sende det manglende til dig med det samme. Så kan du allerede have det manglende produkt i morgen :)
Internt vil vi selvfølgelig derudover undersøge, hvad der kan have forårsaget fejlen, så vi kan undgå det fremover.
Vi er kendt i branchen for lynhurtig afsendelse. Rammer du os rigtigt, så indenfor få minutter - næsten ligeså hurtigt, som Michael Phelps svømmede sin 100m butterfly verdensrekord på.
Det betyder desværre bare også at tiden, hvor vi kan nå at annullere eller ændre din bestilling er relativt lille. Men skynd dig at kontakte os så hurtigt som muligt, så kan det forhåbentligt lade sig gøre, før vores lager pakker og sender den til dig.
Vær opmærksom på, at når du har modtaget mailen "Din pakke fra Watery.dk har startet sin svømmetur hen til dig!”, så er det desværre ikke muligt længere. Så er den nemlig oftest allerede afhentet af pakke-distributøren og på vej ud til dig.
Hvis vi så allerede har pakket og sendt din pakke, så kan du naturligvis altid returnere ordren efter den er modtaget. Vi gør det helt som du ønsker.
Du kan nemt sende din ordre retur efter modtagelse i vores retur portal her
Det kan du selvfølgelig godt!
Du skal blot sørge for at vælge “Afhentning på Watery´s lager” i forbindelse med dit online køb.
Inden du kommer forbi for at afhente ordren, så SKAL du have modtaget en mail om at din pakke er klar til afhentning. Har du ikke denne endnu, så er din ordre ikke klar til at blive afhentet og vil ikke blive det i forbindelse med din ankomst. Så spar en tur og afvent denne - er der gået længere tid end 48 timer siden bestilling, så er du velkommen til at kontakte kundeservice for afklaring. Husk at tjekke din spam-indbakke.
Har du modtaget afhentnings-bekræftelses mailen, så kan du blot afhente din bestilling alle hverdage mellem 15.00 og 17.00 (ikke på helligdage) på Langmarksvej 34 C2, 8700 Horsens. Her står en af vores hurtigsvømmende lagerfolk klar til at udlevere pakken til dig.
OBS: Vær opmærksom på og respekter venligst at vi ikke har mulighed for at lave fysiske køb, tilkøb til din afhentnings ordre eller ombytning i vores showroom/lager. Dette er blot en afhentningsservice (vi foretrækker nemlig at gøre det vi er gode til og det er online handel)
Vi glæder os til at se dig :)
På watery.dk bestiller man hovedsageligt til Danmark.
Men sidder du i et dejligt land, så sender vi til Sverige gennem watery.se, og ellers kan du her på Watery.dk bestille levering med DHL til de fleste europæiske lande som f.eks.
Tyskland, Spanien, Belgien, Holland, Polen mfl. Leveringsprisen her er 160 DKK.
Vi sender ikke til Grønland, færøerne og Storbritannien i øjeblikket samt lande udenfor Europa. Vi arbejder dog løbende på at tilføje flere forsendelses lande på.
Hvis du kan se på trackingen, at pakken er klart til afhentning i en GLS pakkeshop, så kan du sagtens gå ned i pakkeshoppen og hente den. Du skal blot medbringe dit trackingnummer samt gyldig legitimation.
Hvis ordren er bestilt til en DAO Pakkeshop, skal du medbringe den afhentnings kode, du har modtaget fra DAO på mail og SMS. Hvis ikke du har modtaget en kode, kan du kontakte vores kundeservice for hjælp.
Intet ligger vore hjerter mere nært end at din pakke kommer uskadt frem!
Afhængig af hvilke varer du har købt, bliver de enten pakket i boblekuvert eller en papkasse fyldt med kassefyld. Dette sikrer, at dine varer kommer helskindet frem til dig.
Vi gør alt, hvad vi kan for at dine varer kommer sikkert og beskyttet frem.
Hvis dit produkt bliver beskadiget under fragten, vil vi råde dig til at følge proceduren vi beskriver i afsnittet “Jeg har modtaget et ødelagt produkt / min pakke er ødelagt”
På Watery.dk tilbyder vi følgende leveringsmetoder:
- DAO hjemmelevering
- DAO pakkeshop
- Instabox hjemmelevering
- Instabox pakkeshop
- GLS hjemmelevering
- GLS erhvervslevering
- Bring pakkeshop
- Afhentning på vores lager
DINE SENESTE SØGNINGER
POPULÆRE SØGNINGER
Ingen resultater for ""
Ring til os
71 74 71 94Skriv til os
support@watery.dkÅbningstider
Ma-Fr: 08-22 / Lø-Sø: 10-22
Chat med os
I højre hjørne
søg Søg på hele Watery.dk