Tilbage til oversigten

Hvilke muskelgrupper trænes ved svømning?

Når du svømmer bruger du hele kroppen - sådan bogstaveligt talt. Både ben, arme og coren er i bevægelse, og dermed træner du altså rigtig mange forskellige muskelgrupper - bare ved at svømme.

Svømning styrker også konditionen og led

Udover at svømning er rigtig godt for musklerne, og styrker dem meget, så kan svømning altså også være rigtig hårdt - og dermed forbedrer det din kondition. Bare det at svømme frem og tilbage i over 10 minutter kan sagtens få vejrtrækningen helt i vejret. Som en lille bonus, så er svømning også rigtig godt for ledene, da de stort set ikke belastes i det “vægtløse” vand.

➥Vil du styrke og forbedre din svømning, samt styrke dine muskler endnu mere effektivt? Så er det bedste tip at anvende svømmeudstyr! Se vores +200 nedsatte produkter her. 

Crawl træner specielt arme, bryst, mavemuskler, hofter og lår

Du har sikkert prøvet at svømme crawl før, og dermed fundet ud af at det ret hurtigt bliver meget hårdt. Det gør det bla. fordi at man aldrig rigtig holder pause i crawl, både ben og arme er i gang på samme tid også har du hovedet under vejret. Det er tre ting, som både er med til at øge din kondition, men også din muskeltræning. Derfor er crawl specielt godt, hvis du ønsker at styrke dine arme, hofler, lår, bryst og mavemuskler.

Brystsvømning træner specielt inder- og yderlår, overarmene samt det øverste af brystet

Du kan sikkert godt mærke det, når du svømmer brystsvømning frem og tilbage i svømmehallen. Når du sparker ud med benene, så kan det mærkes i specielt inderlårene, ligesom når du trækker på vandet med armene, så går det altså lige i overarmene. Men husk: Hellere store og kraftfulde arm/ben tag, hvor du virkelig presser på vandet, end små og hurtige arm/ben tag - det vil øge din muskelstyrke betydeligt!

 brystsvømning

Butterfly træner mavemuskler, baller, ryg og skuldre

Når det kommer til træning af muskelgrupper, så er butterfly klart den mest effektive (men også hårdeste). Ikke nok med at butterfly er hårdt for konditionen, så bliver musklerne virkelig også sat på en prøve. Specielt mavemusklerne, baller, ryg og skuldre bliver sat i spil, hvorfor man med butterfly kan styrke ligepræcis disse muskelgrupper rigtig meget.

butterfly

Rygcrawl træner lår arme, hofter og ryg

Hvis man ønsker at styrke specielt ens ben, så skal man bare svømme rygcrawl. For det er virkelig hårdt, at holde kroppen oppe i overfladen, og her spiller specielt benene en stor rolle.

rygcrawl

➥Vil du styrke og forbedre din svømning, samt styrke dine muskler endnu mere effektivt? Så er det bedste tip at anvende svømmeudstyr! Se vores +200 nedsatte produkter her. 

Billigst eller prismatch

Vores pris-robotter opdaterer dagligt alle vores priser ift. konkurrenterne. Misser de, så udnyt vores prismatch med svar indenfor 24 timer.

+310.000 glade kunder

Med +6 år i markedet, så har vi hjulpet flere end nogen andre med udstyr til vandsport. Heldigvis kan vi prale af 5.200 5-stjernede anmeldelser (4,7 ud af 5.0).

08-16 support

Vi er sat i verden for at hjælpe. Derfor er vores kundeservice åben mandag til fredag fra 08 til 16 samt lørdag og søndag mellem 09 og 15. Kontakt os på chat, telefon og mail.

1 dags levering

Det kan du opnå ved bestilling før kl. 22:00 alle ugens dage - også i weekenden. Vi sender med DAO, Bring og GLS. Gratis fragt over 599 kr.

Julegave?

Vi hader stress. Derfor har du god tid til at bytte julegaven. Vi bytter indtil 12.01.23. Returnering tager 1-4 dage og behandles indenfor 24 timer.

Psst.. tilmeld dig Watery´s nyhedsbrev og få en gratis gave med i din bestilling (værdi: 89 kr.)

Afmelding kan altid ske. Forvent ca. 1 ugentlig mail. Ved tilmelding accepteres vores persondatapolitik.