16 VILDE TILBUD [-60%] 🥵🤑

Tilbuddene udløber snart 👉 KLIK HER

00 00 00

Sommerudsalg | Spar op til +75%

Hvilke muskelgrupper trænes ved svømning?

Når du svømmer bruger du hele kroppen - sådan bogstaveligt talt. Både ben, arme og coren er i bevægelse, og dermed træner du altså rigtig mange forskellige muskelgrupper - bare ved at svømme.

Hvilke muskelgrupper trænes ved svømning?
Indholdsfortegnelse

Når du svømmer bruger du hele kroppen - sådan bogstaveligt talt. Både ben, arme og coren er i bevægelse, og dermed træner du altså rigtig mange forskellige muskelgrupper - bare ved at svømme.

Svømning styrker også konditionen og led

Udover at svømning er rigtig godt for musklerne, og styrker dem meget, så kan svømning altså også være rigtig hårdt - og dermed forbedrer det din kondition. Bare det at svømme frem og tilbage i over 10 minutter kan sagtens få vejrtrækningen helt i vejret. Som en lille bonus, så er svømning også rigtig godt for ledene, da de stort set ikke belastes i det “vægtløse” vand.

➥Vil du styrke og forbedre din svømning, samt styrke dine muskler endnu mere effektivt? Så er det bedste tip at anvende svømmeudstyr! Se vores +200 nedsatte produkter her. 


Crawl træner specielt arme, bryst, mavemuskler, hofter og lår

Du har sikkert prøvet at svømme crawl før, og dermed fundet ud af at det ret hurtigt bliver meget hårdt. Det gør det bla. fordi at man aldrig rigtig holder pause i crawl, både ben og arme er i gang på samme tid også har du hovedet under vejret. Det er tre ting, som både er med til at øge din kondition, men også din muskeltræning. Derfor er crawl specielt godt, hvis du ønsker at styrke dine arme, hofler, lår, bryst og mavemuskler.

Brystsvømning træner specielt inder- og yderlår, overarmene samt det øverste af brystet

Du kan sikkert godt mærke det, når du svømmer brystsvømning frem og tilbage i svømmehallen. Når du sparker ud med benene, så kan det mærkes i specielt inderlårene, ligesom når du trækker på vandet med armene, så går det altså lige i overarmene. Men husk: Hellere store og kraftfulde arm/ben tag, hvor du virkelig presser på vandet, end små og hurtige arm/ben tag - det vil øge din muskelstyrke betydeligt!

 

FÅ EN RABATKODE MED 10% RABAT

Rabatkoden kan bruges af alle nye kunder på alle produkter på hjemmesiden, inklusiv de produkter, som anbefales her i artiklen.

Hvad venter du på? Få mere ud af din tid i og på vandet!

Succes!

Butterfly træner mavemuskler, baller, ryg og skuldre

Når det kommer til træning af muskelgrupper, så er butterfly klart den mest effektive (men også hårdeste). Ikke nok med at butterfly er hårdt for konditionen, så bliver musklerne virkelig også sat på en prøve. Specielt mavemusklerne, baller, ryg og skuldre bliver sat i spil, hvorfor man med butterfly kan styrke ligepræcis disse muskelgrupper rigtig meget.

Rygcrawl træner lår arme, hofter og ryg

Hvis man ønsker at styrke specielt ens ben, så skal man bare svømme rygcrawl. For det er virkelig hårdt, at holde kroppen oppe i overfladen, og her spiller specielt benene en stor rolle.

➥Vil du styrke og forbedre din svømning, samt styrke dine muskler endnu mere effektivt? Så er det bedste tip at anvende svømmeudstyrSe vores +200 nedsatte produkter her. 

🎁 Dagens gavebod

Du er kun 450 kr. og 2 tilføjet produkt(er) fra en gratis wet/dry bag til badetøj 😍

Gratis wet/dry bag til badetøj

[GRATIS GAVE 1] Watery wet/dry swim-care bag

Gratis anti dug spray

[GRATIS GAVE 2] Watery Anti Dug Spray

Gratis vandtæt mobilholder

[GRATIS GAVE 3] Watery vandtæt mobilholder - Storm - Sort

Gratis vandtæt bum bag

[GRATIS GAVE 4] Watery vandtæt bum bag - Talia - Blå

Anbefalet til dit køb

32% køber disse produkter sammen med din kurv

Luk
  • Søgeresultater
  • Produkter

Søgeresultater

    Ingen resultater for ""

    Spørg vores kundeservice

    Ring til os

    71 74 71 94

    Skriv til os

    support@watery.dk

    Åbningstider

    Ma-Fr: 08-22 / Lø-Sø: 10-22

    Chat med os

    I højre hjørne