Watery.dk

Daniel Johannesen

Vangevej 16, 8700 Horsens Danmark

Vangevej 16, 8700 Horsens Danmark

Hvad leder du efter?

Luk søgning

Din kurv - produkter

Super checkout tilbud

Watery
49 kr   Normalpris
TYR
60 kr   Normalpris
Triswim
65 kr   Normalpris

Disse andre produkter anbefaler vi sammen med din nuværende kurv

Sommer-udsalg:Spar 16 til 56% på 217 udvalgte produkter. Kun så længe lager haves ➜

Når du svømmer bruger du hele kroppen - sådan bogstaveligt talt. Både ben, arme og coren er i bev...

Jeg er 20 år gammel og indehaver og ide-mand af Watery.dk. Jeg har efterhånden svømmet over 13 år som både baby, barn og nu elitesvømmer med over 7 træninger om ugen i Horsens. Elsker alt der har med vand at gøre, hvilket mine indlæg her også afspejler.

Hvilke muskelgrupper trænes ved svømning?

Opdateret sidst d. af Daniel Johannesen Læsetid: ca. 3 minutter.

Når du svømmer bruger du hele kroppen - sådan bogstaveligt talt. Både ben, arme og coren er i bevægelse, og dermed træner du altså rigtig mange forskellige muskelgrupper - bare ved at svømme.

Svømning styrker også konditionen og led

Udover at svømning er rigtig godt for musklerne, og styrker dem meget, så kan svømning altså også være rigtig hårdt - og dermed forbedrer det din kondition. Bare det at svømme frem og tilbage i over 10 minutter kan sagtens få vejrtrækningen helt i vejret. Som en lille bonus, så er svømning også rigtig godt for ledene, da de stort set ikke belastes i det “vægtløse” vand.

➥Vil du styrke og forbedre din svømning, samt styrke dine muskler endnu mere effektivt? Så er det bedste tip at anvende svømmeudstyr! Se vores +200 nedsatte produkter her. 

Crawl træner specielt arme, bryst, mavemuskler, hofter og lår

Du har sikkert prøvet at svømme crawl før, og dermed fundet ud af at det ret hurtigt bliver meget hårdt. Det gør det bla. fordi at man aldrig rigtig holder pause i crawl, både ben og arme er i gang på samme tid også har du hovedet under vejret. Det er tre ting, som både er med til at øge din kondition, men også din muskeltræning. Derfor er crawl specielt godt, hvis du ønsker at styrke dine arme, hofler, lår, bryst og mavemuskler.

crawl svømning

Brystsvømning træner specielt inder- og yderlår, overarmene samt det øverste af brystet

Du kan sikkert godt mærke det, når du svømmer brystsvømning frem og tilbage i svømmehallen. Når du sparker ud med benene, så kan det mærkes i specielt inderlårene, ligesom når du trækker på vandet med armene, så går det altså lige i overarmene. Men husk: Hellere store og kraftfulde arm/ben tag, hvor du virkelig presser på vandet, end små og hurtige arm/ben tag - det vil øge din muskelstyrke betydeligt!

 brystsvømning

Butterfly træner mavemuskler, baller, ryg og skuldre

Når det kommer til træning af muskelgrupper, så er butterfly klart den mest effektive (men også hårdeste). Ikke nok med at butterfly er hårdt for konditionen, så bliver musklerne virkelig også sat på en prøve. Specielt mavemusklerne, baller, ryg og skuldre bliver sat i spil, hvorfor man med butterfly kan styrke ligepræcis disse muskelgrupper rigtig meget.

butterfly

Rygcrawl træner lår arme, hofter og ryg

Hvis man ønsker at styrke specielt ens ben, så skal man bare svømme rygcrawl. For det er virkelig hårdt, at holde kroppen oppe i overfladen, og her spiller specielt benene en stor rolle.

rygcrawl

➥Vil du styrke og forbedre din svømning, samt styrke dine muskler endnu mere effektivt? Så er det bedste tip at anvende svømmeudstyr! Se vores +200 nedsatte produkter her. 

1 kommentar

  • Jeg svømme 2 gange om ugen og kan slet ikke undvære det i 2 timer jeg er 43

    Alex Cerri d.

Skriv en kommentar

Bemærk at din kommentar først vises, efter den er blevet godkendt af en administrator.