2019

Kan man sige nej til Jesper Buch?
Januar 2019

Time to shine

Simpelthen. I August 2018 var jeg helt ud af det blå kommet til optagelser på det landsdækkende DR1 program Løvens Hule. Faktisk sendte jeg ansøgningen bare 5 dage før jeg stod i studiet.

Ikke umiddelbart den bedste forberedelse, men ikke desto mindre gik jeg ud af studiet med en investering fra Christian Stadil og Jesper Buch.

Og det hele blev altså vist på TV i Januar 2019. Du kan godt forstå nu, hvorfor jeg i en fart skulle have opgraderet lageret? Mere end 50.000 besøgte watery.dk i de følgende dage - der blev langet rekord mange pakker ud af porten. 

Og jeg sad bare taknemmelig tilbage. For hvor godt mine kunder havde taget imod Watery i opstarten. For alt det jeg havde bygget op. For at have så seje kolleger. 

(En lille spoiler alert.. En af tingene i ovenstående er en bekendtgørelse med modifikationer)

April 2019

Hvem siger du? Rikke? Altså Møller Pedersen?

I kølvandet på Løvens Hule troede jeg ikke det kunne blive meget federe. Men et opkald fra selveste Rikke Møller Pedersen, Verdensrekordholder på 200m brystsvømning, satte det lidt i relief. Det var MEGET federe. 

Opkaldet førte til et samarbejde mellem Watery og Vandakademiet, som Rikke Møller Pedersen, Jeanette Ottesen og Lotte Friis stod bag (!!!). Selvom de tævede mine personlige svømmetider sønder og sammen i deres almindelige opvarmning, så bliver det altså ikke meget større for en tidligere konkurrencesvømmer. 

Vi donerede vores populære Watery badehætter til deres Vandakadamier rundt omkring i landet, mens Watery fik mulighed for at optage og udgive 5 inspirationsvideoer til den kommende generation af topsvømmere (se dem lige her). Og inspiration tror jeg nok de har fået givet med +300.000 visninger indtil nu.

August 2019

Nye (og store) boller på suppen

Husker du cliffhangeren? Den skal i spil her. Efter Løvens Hule lykkedes det ikke at nå til enighed med Jesper Buch og Christian Stadil ift. deres investering i Watery. Sådan er det nogle gange, men efter knap 3 år i ilden, så ville jeg ikke bare sådan lade andre tage del i mit hjertebarn uden videre. 

Heldigvis var 5 andre mænd klar til at slå tænderne i byttet, når løverne ikke kunne. I August 2019 bød jeg derfor velkommen til Jens, Emil, Morten, Jonas og Filip som partnere i Watery.

Sammen ville vi fortsætte den opadgående kurve for Watery - og udbygge den med endnu et ben, som inden længe skulle lanceres 🔥🔥

Oktober 2019

Heja Sverige!

Tiden var kommet. I Danmark havde mere end 80.000 efterhånden fået leveret svømmeudstyr og badetøj fra Watery, Trustpilot sagde 4,8 ud af 5,0 og væksten var større end nogensinde før. 

Men det var blevet hverdag. Og for få jern i ilden. 

Så hen over en måned besluttede jeg mig for at det var tid til at åbne Watery op for det svenske folk. De svømmede mindst ligeså meget som danskerne, manglede ligesom Danmark en seriøs svømmebutik også havde jeg engang hørt at Google Oversæt var blevet ret ferm mellem dansk og svensk (den fejl laver jeg aldrig igen..). 

Det lå lige til højrebenet. Så lanceret fik vi i en hulens fart med åbningen d. 1. November 2019 - præcis 3 år efter opstarten i Danmark. 

Behøver jeg at sige at det blev lidt af en fiasko? Det var først et par år senere, da vi forstod at oversættelsen skulle laves af en rigtig svensker og vi skulle have andre betalingsmuligheder end Mobilepay, at vi virkelig fit fat i svenskerne.

December 2019

En rumraket er bygget til at flyve hurtigt, ikke ligeud

Siden jeg startede Watery op har jeg altid vidst at jeg ville bygge mere end blot en webshop. Efterhånden havde vi opbygget aftaler med 30 af verdens største svømme brands, havde mere end 10.000 produkter online og alt til enhver vandsport. 

Men jeg kunne ikke lade være med at kigge mod salgstallet af vores egne Watery badehætter: +10.000 og vores klart mest populære produkt.

Det fik mig ud på endnu et eventyr, nemlig at starte vores eget brand med udstyr og badetøj. Watery som brand blev født i December 2019 med de første svømmeplader, pullboys og svømmebriller. Sidenhen skulle meget mere følge efter. Det gik op for mig at vi virkelig kunne ændre noget radikalt i denne svømme branche.

2020

"Det er en udfordring, ikke et problem" - Citat: Daniel til kollegaerne i et helt år 😧
Februar 2020

Tusind tak: 100.000 kunder

I februar runder vi de første 100.000 kunder. En milepæl, der tog knap 3,5 år at nå. Tak af hjertet til hver og en, der undervejs har hjulpet, købt og støttet den lille forretning, der startede hjemme i kælderen. Det blev fejret med kagemand, mange tilbud og en fælles fest for alle på #teamWatery.

Marts 2020

Puuuha, Corona tag hjem igen!

Ind fra siden får Watery noget af et spark i maven, ligesom så mange andre forretninger. En mildt sagt svær tid at drive online svømme webshop følger, da svømmehallerne med ét lukker dørene i flere måneder, svømmestævner bliver aflyst og ingen må dyrke sport sammen. 

Som i enhver anden krise kan man enten sætte sig på hænderne og vente eller prøve at komme den i møde. I Watery´s ånd valgte vi selvfølgelig den sidste. 

Alle kollegaer fortsatte arbejdet, omend det foregik med mig som den eneste på pinden og derfra skærmdeling hjem til kollegerne, mens vi så ét hul i markedet: Når folk ikke kan komme i svømmehallen for at svømme, så kan de da svømme i det åbne hav

Det blev vores redning, som vi intensiverede alt vores fokus mod. I løbet af et par måneder fik vi etableret 4 nye brands-samarbejder med de førende åbent vand brands og lavet videoer og marketing med mig svømmende i det åbne hav (jeg husker stadig hvor viiiirkelig koldt det vand var i April 😳) og sommeren endte med at være den bedste hidtil. Watery var ovenpå igen.

August 2020

Okay, det her er ved at blive lidt dumt

Man skulle tro jeg havde lært det. Men det var tid til flytningen mod vores fjerde hovedkvarter på 3 år. Vi var simpelthen kommet så langt ud i det eksisterende at to containere var lånt i månederne op til til opbevaring af varer (jeg er bare glad for at tyvene ikke fattede mistanke) 

Denne gang gjorde jeg dog alt for ikke at lave samme fejl igen, hvorfor vi flyttede ind i hele 3.000 kvadratmeter i August 2020 - nu lige over for den svømmehal i Horsens, som jeg havde svømmet 100.000 vis af baner i. 

Det blev også en fejring af hvor vi var kommet til. Efterhånden var vi blevet 10 kolleger i Watery på tværs af lager, marketing, kundeservice og alt-muligt mænd. 

Som passionerede vand-elskere foregik det selvfølgelig i vores yndlings beklædning

Oktober 2020

Showroom here we come!

Kan du huske at min far blev ret træt af at kunder kom løbende i tide og utide, da lageret var hjemme i kælderen, for at hente pakker

En afhentningsservice jeg ved mange kunder har sat stor pris på gennem årene, men nu var det endelig tid til at tage det til næste step med introduceringen af vores 200 kvadratmeter store showroom - midt imellem vores nye lager og kontoret. 

Faktisk er det Danmarks største vandsports-butik - og se lige gulvet! Rigtige bassin striber krydret med stjernestøv på væggene med Jeanette Ottesen, Rikke Møller Pedersen og Lotte Friis - og den blege Daniel (mig…) i midten

2021

VÆKST, VÆKST, VÆKST.... (vi bør sætte farten lidt ned😵)
Marts 2021

En ny vandsport tager os med bukserne nede

Hvis åbent vand svømningen var populær i kølvandet på Corona i 2020, så må 2021 siges at være året for paddleboarding. Og som de frontløbere vi er i Watery, så var vi med fra allerførste fløjt. Og vi blev alligevel taget med bukserne nede bogstaveligt talt. 

Gennem hele foråret tikkede mere end 25.000 forudbestillinger ind på paddleboards og hele organisationen på nu 45 kolleger blev sat på en vaskeægte prøve. Stort set hver uge kom den ene container efter den anden fyldt med paddleboards ind på matriklen i Horsens, tømt i en fart og sendt ud til kunderne i en hulens fart. 

Der var problemer, der blev råbt højt indimellem og der blev lavet fejl - massevis. Men som de eneste formåede vi at holde den gode kundeservice hele vejen igennem og sikret at tusindvis glade vand-elskere fik mulighed for at nyde sommeren på paddleboards over hele landet. Vi er bare taknemmelige for at må være budbringer på disse oplevelser.

April 2021

At se sig selv i spejlet er altid lidt farligt

Du læste lige at vi var blevet 45 kolleger. Det er altså ikke blot mig, der tegner Watery længere. På nogen som helst måde. 

Så vi var nødt til at se os selv lidt i spejlet: Passer vores brand til den rejse vi er på? Passer det til det vi gerne vil opnå - og sætte af aftryk på vores kunder og omverden? Kan vi se os selv i det nuværende udtryk? 

Vi måtte til erkendelse: Det daværende Watery var løbet fra os og vi var nødt til at forny os efter 3 år med det eksisterende logo, website og farver. 

Det førte til et fuldt re-design af hele skidtet i samarbejde med et (meget) dyrt reklamebureau og vores nye (og nuværende) visuelle identitet blev født sammen med vores overordnede payoff:

Making Waves - Together. 

Vi deler passionen og glæden ved at være i, på og ved vandet med vores kunder. Uanset aktiviteten. Vi håber bare du vil dele den med os også.

Juni 2021

Globale ambitioner - og 350 (nye) Watery produkter

Kan man se forbedringspunkter og har man muligheden for at gøre noget ved det, så mener jeg også at man har pligten

Vores indledende “test” med egne produkter i Watery brandet havde ført store opdagelser med sig: Det behøvede slet ikke at være så dyrt for slukunden at få kvalitetsudstyr.

Det åbnede for alvor vores øjne for Watery som et selvstændigt svømmebrand og derfor kunne vi efter 1,5 år i udviklingsproces præsentere 350 nye Watery produkter i sommeren 2021. Udviklet fra bunden med brugeren i fokus - og med data fra nu 200.000 kunder

Samtidig åbnede vi brandet op for verden på vores nye internationale platform. En stor sejr for et lille team. Tak for at tage så godt imod produkterne!

Mindre end et år senere er vi SÅ stolte over at mere end 80.000 vandhunde allerede bruger vores udstyr og badetøj til at få oplevelser på og i vandet 🌊😍
September 2021

Pool, strand og Øl - mere behøver #TeamWatery ikke

En sommer uden sammenligning skulle rundes af og fejres på rigtige Watery manér

Et sommerhus blev booket ved de danske kyster med plads til alle kollegaer og en kæmpe pool. Det var tid til at reflektere over den sommer vi sammen lige havde været igennem. Den vildeste af slagsen. 

Der blev tid til overordnet strategi-indlæg fra mig, fælles grillning, drinks, paddleboard ture, øl-bowling, vinsmagning og strandfodbold i det mest fantastiske sommervejr. Et tiltrængt pusterum, hvor vi fik mulighed for at nyde hinandens selskab og ikke mindst finde holdets bedste svømmer…. trummelum… MIG! (stærkt efterfulgt af Mikkel og Oliver)

De mangler også kun 120.000 svømmebaner i Horsens Svømmehal for at komme op på mit niveau 😜

2022

Marts 2022

Et skridt tilbage kan også være det bedste

Vi skulle lige lande igen. Efter fuld fart derudaf gennem 5 år og den hidtil vildeste sommer med mange nye kollegaer og produkter, så måtte vi også sande at det var tid til at tage et skridt tilbage igen og for alvor få strømlinet processer og kigget nøje på arbejdsgange. 

Det forløb vinteren med og vi kunne derfor i Marts 2022 bla. starte vores nye plukkesystem op, som automatisk laver pluk ruter for 20 ordrer på én gang baseret på færrest mulige skridt. Vores interne dokumentation blev også kigget efter i sømmene, så vi igen kan trykke på speederen med nye markeder, produkter og kolleger

Juni 2022

Shoot-tid! De rigtige eksperter siger “GO” for Watery produkterne.

Siden vi startede udviklingen af vores Watery produkter har vores kunders oplevelse med dem været det afgørende - og vi spørger (uvirkeligt) meget ind til det undervejs. Det forlænger processen - men sikrer produkter, som bliver elsket fra start

Derfor var det en stor dag, da vi efter et års tid i udviklings-mode, endelig kunne afholde 4 store photoshoots i sommeren 2022 med 300 helt nye produkter indenfor svømning, snorkling, børn og åbent vand svømning. 

Og som håbet faldt de i mere end god jord hos vores ambassadører - WOW var vidst det mest brugte ord undervejs (Tak!! 🙏)

Juli 2022

Vi holder dig opdateret

For vi har flere bølger, der skal laves - og vi håber du fortsat vil være med til det.

Anbefalet til dit køb

32% køber disse produkter sammen med din kurv

Luk kvikshop
Luk
  • Søgeresultater
  • Produkter

Søgeresultater

    Ingen resultater for ""

    Spørg vores kundeservice

    Ring til os

    71 74 71 94

    Skriv til os

    support@watery.dk

    Åbningstider

    Ma-Fr: 08-22 / Lø-Sø: 10-22

    Chat med os

    I højre hjørne