Watery.dk

Hvad leder du efter?

Luk søgning

Black Friday

Køb mere og få gratis gavekort

Køb for over 800 kr. og få et 100 kr. gavekort

Køb for over 1300 kr. og få et 200 kr. gavekort

Din kurv - produkter

16% rabat på ALT Speedo. Brug koden: speedo16 - Find Speedo her ➜ Bliv inspireret til de bedste svømmegaver til alle aldre ➜

- Af Sofie Bruun Høvring, Watery-ambassadør, Årgang 2004, svømmer i MK31. 2017 blev mit fjerde år...

Jeg er 18 år gammel og ejer og grundlægger af Watery.dk. Jeg har efterhånden svømmet over 13 år som både baby, barn og nu elitesvømmer med over 7 træninger om ugen i Horsens. Elsker alt der har med vand at gøre, hvilket mine indlæg her også afspejler.

Sofie Høvring: 4 DÅM-medaljer og en masse oplevelser rigere

Skrevet af Daniel Johannesen d. Læsetid: ca. 2 minutter.

- Af Sofie Bruun Høvring, Watery-ambassadør, Årgang 2004, svømmer i MK31.

2017 blev mit fjerde år til DÅM på langbane. I år foregik det i Ålborg Nørresundby, så vi tog hjemmefra allerede fredag formiddag. Efter en fin (lang) køretur nåede vi Aalborg. Vi tjekkede ind på vandrehjemmet og nåede også forbi svømmehallen, så vi lige kunne mærke vandet.

Vi boede i små hytter, 4 sammen.  Det var ret så primitivt med fælles toilet i en anden bygning. Vi kom sent hjem hver aften ved 20.30tiden, og det var lidt campingagtigt. Frokost og aftensmad foregik i svømmehallen, og var overraskende godt.

Vi var 12 afsted fra MK31 (sammen med VATCPH). Vi havde det mega hyggeligt og sjovt sammen.

Lørdag havde jeg først 200 fri, hvor jeg kom i finalen sammen med 2 andre fra min klub. Jeg endte som nr 5 i en lille pr. Senere lørdag svømmede jeg 100 fly – et af mine specialeløb, hvor jeg kvalificerede mig som nr. 1. Finalen vandt jeg i tiden 1.07.24. Mit mål var dog at komme under 1.07, men jeg var alligevel godt tilfreds.

Om søndagen svømmede jeg først 50 fly, hvor jeg også gik i finalen. Jeg gik 30.07, lidt over pr., men nok til at tage guldet. 50 fly er mit yndlingsløb og derfor havde jeg glædet mig rigtig meget. Umiddelbart efter havde jeg 200 im, hvor jeg fik finaleplads som nr. 2. Jeg endte på en 5. plads.

Så blev det mandag, hvor jeg afmeldte 100 fri for at koncentrere mig om 400 im. Jeg røg i finalen og tog bronze i en lille pr.

Sidstedagen tirsdag, havde jeg kun 400 fri. Jeg lå til en 7. plads, men efter en fin indledende, endte jeg med at tage sølvet i finalen efter en stor pr.  Det var et resultat, jeg slet ikke havde regnet med. Sidst jeg fik mesterskabsmedalje i 400 fri var til Østdanske helt tilbage i 2013.

Alle MKsvømmere klarede sig super flot med rigtig mange finalepladser. Den største overraskelse var nok, at Emilia fik bronze i 100 fri. Hun lavede en kæmpe pr . Det er fedt, når det går resten af svømmerne fra MK godt :-)

Nu kan jeg se tilbage på et veloverstået DÅM 2017. 6 løb, 6 A-finaler, 2 guld, en sølv og en bronze og 2 5. pladser. Tak til resten af MKholdet, mine trænere og stor tak til Watery for opbakningen og det lækre svømmeudstyr. Jeg  kan nu med god samvittighed gå på sommerferie, men jeg glæder mig til at se hvad næste sæson bringer.

//Vi hos Watery.dk ønsker Sofie STORT tillykke med de flotte resultater, og tak for det uddybende skriv om DÅM 2017. Du kan gå på en fortjent sommerferie :-)

Relaterede artikler

- Vigtig Information til Blac...

- Er det ok at tisse i svømme...

- [GUIDE] Kost til konkurrenc...

- TAK... Watery vinder "...