Watery.dk

Daniel Johannesen

Vangevej 16, 8700 Horsens Danmark

Vangevej 16, 8700 Horsens Danmark

$$

Hvad leder du efter?

Luk søgning

Din kurv - produkter

Mine holdkammerater ved at jeg er en frossenpind. Som i virkelig. Jeg hader f.eks., at svømme lan...

Jeg er 18 år gammel og ejer og grundlægger af Watery.dk. Jeg har efterhånden svømmet over 13 år som både baby, barn og nu elitesvømmer med over 7 træninger om ugen i Horsens. Elsker alt der har med vand at gøre, hvilket mine indlæg her også afspejler.

3 konkrete erfaringer: Sådan holder du bedst varmen i vandet

Skrevet af Daniel Johannesen d. Læsetid: ca. 2 minutter.

Mine holdkammerater ved at jeg er en frossenpind. Som i virkelig. Jeg hader f.eks., at svømme lange teknikserier, hvor der er flere minutters pause. Så begynder jeg at fryse. Har du det også på samme måde? Så lad mig give dig 3 super konkrete tips herunder, som får varmen i din krop til at sitre - selv i laaaange teknikserier. Men lov mig en ting! Uanset om det kan vikre lidt mærkeligt, så prøv det alligevel. Du vil mærke en mærkbar forskel.

  1.   Hop og og ned inde ved kanten.

Denne er specielt beregnet til ovenstående seneaer i den "kolde" teknikserie. Når du alligevel har så lang inde ved kanten, hvorfor så ikke udnytte det brugbart. For når du hopper stille og roligt op og ned på bunden, så får du ikke bare en masse varme i kroppen, det vil faktisk også styrke dine lårmuskler (det er den samme bevægelse, som du laver når du sætter af fra kanten). Med dennelille øvelse lover ejg dig en masse varme i kroppen. Den er utrolig effektiv, skulle jeg hilse og sige.

  1.   Brug aktivt forskellige hastigheder i svømmetræninen.

At svømme i den samme langsomme og behagelige fart over længere tid, bliver man ikke varm af. Der skal noget ekstraordniært fart og hastighed på. Så bliver du så varm, at du begynder at svede (dog uden at du kan mærke det). En måde at gøre dette på kunne være, at indlægge nogle forskellige intervalserier. Fx. 1 bane let, så 1 bane i høj fart, 1 bane let, 1 bane i høj fart osv.

  1.   Hold så lidt pause som muligt

Pause = kold. Og sådan er det bare. Er du gået i gang med træningen, så lad være med ligepludselig at holde 3-4-5 minutters pause i træk. Så mister du alt den varme i kroppen, som du ellers lige havde opbygget. Også skal du til at starte helt forfra med at opbygge varme. Derfor: Du må gerne holde pause, men forsøg at hold det til under 1 minut pr. gang. Så holder du kroppen i gang, og musklerne varme.

Ved brug af disse tre konkrete og nemme tips, vil du helt sikkert få en bedre svømmeoplevelse, hvor du ikke i samme grad vil fryse!

Relaterede artikler

- Er det ok at tisse i svømme...

- [GUIDE] Kost til konkurrenc...

- TAK... Watery vinder "...

- #TeamWatery Naya: Det her u...

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Bemærk at din kommentar først vises, efter den er blevet godkendt af en administrator.